Polski oddział Henkla, producent technologii dla budownictwa i przemysłu oraz wyrobów chemii gospodarstwa domowego, zamknął rok finansowy 2009 z przychodami netto 1,59 mld zł, co daje blisko 4-procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego.
Pomimo trudnych warunków makroekonomicznych, pogarszającej się koniunktury w przemyśle oraz zmniejszającej się liczby i wartości realizowanych robót budowlanych, Dział Adhesive Technologies - obejmujący m.in. chemię budowlaną oraz kleje i technologie dla przemysłu - odnotował wzrost sprzedaży kolejny rok z rzędu. Bardzo dobre wyniki rynkowe osiągnęła kategoria produktów służących do wykonywania ociepleń budynków (np. zaprawy klejące i uszczelniacze marki Ceresit), których sprzedaż wzrosła o kilkanaście proc. O 58 proc. wzrosła sprzedaż pochłaniacza wilgoci marki Metylan. Z kluczowych innowacji działu, zarząd wymienia wprowadzony w ubr. do sprzedaży Ceresit CT 34, który jest pierwszym na rynku mineralnym, cienkowarstwowym tynkiem gładkim. System naprawy uszkodzonych powierzchni betonowych marki Loctite, zdobył natomiast tytuł Innowacji Roku 2009.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Henkel Polska podsumował miniony rok