Dzięki tworzywom BASF Opel zwiększa bezpieczeństwo na drodze

Dzięki tworzywom BASF Opel zwiększa bezpieczeństwo na drodze
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wspólny projekt firmy BASF i koncernu Opel ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa za sprawą nowych termoplastycznych elementów. W razie uderzenia pieszego samochodem ryzyko ciężkiego poturbowania człowieka jest znacznie niższe.

BASF, największa firma chemiczna świata i producent samochodów Opel opracowali nowe rozwiązania technologiczne, które znacząco zwiększają ochronę pieszych w razie drogowego zderzenia z pojazdem - czytamy na stronie www.plastech.pl.

Nowatorski element wykonany został z termoplastycznego tworzywa Ultramid B3WG6-CR i jest już stosowany przy projektowaniu dolnego usztywnienia zderzaka w nowym modelu Opla Corsy. W prezentowanym rozwiązaniu wykorzystano efekt zastosowania tzw. zintegrowanej symulacji.

Projekt jest odpowiedzią na wzrastające przepisy odnośnie bezpieczeństwa drogowego. Oto bowiem producenci pojazdów muszą sprostać wymogom unijnej Dyrektywy 2003/102/EC, która określa rodzaj i formę badań niezbędnych dla uzyskania homologacji nowych typów pojazdów.

I właśnie z tego względu Opel podjął współpracę z BASF przy projektowaniu nowych modeli swoich samochodów. W wyniku tej kooperacji zaprojektowano nową, tworzywową część, która zastąpi dotychczasowy element metalowy.

- Gdy metoda BASF została wprowadzona do procesu rozwoju LBS oraz do oprogramowania symulacyjnego w Oplu, wówczas możliwe stało się również szczegółowe modelowanie LBS i opisywanie jego zachowania z niespotykaną dotąd precyzją - wyjaśnia dr Stefen Frik, lider zespołu Symulacji Pasywnego Bezpieczeństwa w Oplu w Rüsselheim.

Opisana metoda symulacji umożliwia, bez konieczności przeprowadzania kosztownych testów, zaprojektowanie optymalnego LBSu. Taki LBS spełnia wymogi dyrektywy unijnej dotyczącej ochrony pieszych, a jednocześnie, jeśli pojazd zderza się z nieruchomą przeszkodą, gdzie obciążenie jest dużo większe niż przy uderzeniu pieszego, nie dochodzi do zniszczenia innych części z przodu pojazdu. Obniża to koszty naprawy i sprawia, że auto uzyskuje lepsze stawki ubezpieczeniowe. Metoda symulacji integracyjnej może pomóc w wyobrażeniu sobie części wzmacnianych włóknem szklanym dużo bardziej realistycznie niż inne znane metody. Opis integracyjny zachowania materiału w znacznym stopniu poprawia wirtualne projektowanie pojazdu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dzięki tworzywom BASF Opel zwiększa bezpieczeństwo na drodze

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!