Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

ZAK: jesteśmy odpowiedzialni społecznie

Autor: wnp.pl (Dariusz Malinowski)
22-04-2009 11:34

Działalność sponsoringowa podejmowana przez ZAK jest elementem społecznej odpowiedzialności biznesu, którą spółka ma wpisaną w swoją strategię zarządzania. Przy ciągle rosnącej konkurencji spółka musi być cały czas widoczna na rynku - odpierają zarzuty o sponsorowaniu "politycznym" ZA Kędzierzyn.

Zakłady Azotowe Kędzierzyn zostały posądzone przez dziennik "Parkiet" o finansowanie imprez, które organizuje polityk Platformy Obywatelskiej. Zobacz więcej: ZA Kędzierzyn płacą za imprezy posła PO
- Sponsoring i reklama jako element kreowania pozytywnego wizerunku ZAK są wpisane w działalność marketingową Spółki. Działalność ta obejmuje sport, kulturę, edukację ekologiczną. ZAK S.A. sponsoruje wydarzenia, które budują pozytywny wizerunek i reputację Spółki, a także upowszechniają i wzmacniają markę ZAK - tłumaczy spółka.

- Nowe zasady działalności sponsoringowej spółek Skarbu Państwa wprowadzone zarządzeniem Ministra Skarbu Państwa zawierają kilka kryteriów, które należy spełnić - przede wszystkim spółka musi być w dobrej kondycji finansowej oraz musi uzasadnić potencjał promocyjny podejmowanej działalności sponsoringowej. Te warunki ZAK spełnia - dodają szefowie firmy.

Do ZAK S.A. z zaproszeniem do udziału w projekcji filmów jako sponsor główny zwrócił się wydawca lokalnego tygodnika 7 Dni - patron medialny, a nie poseł Robert Węgrzyn, który był organizatorem tego wydarzenia - jak zarzuca się spółce.

- Poprzez włączenie się w tego typu wydarzenia ZAK manifestuje więź ze środowiskiem lokalnym i w postaci mecenatu zwraca na siebie pozytywną uwagę - mówi Krzysztof Jałosiński, Prezes Zarządu ZAK S.A.- Długofalowo jest to polityka mająca na celu zniwelowanie utrwalonego w minionych latach wizerunku firmy chemicznej - truciciela, której oddziaływanie na środowisko miało negatywny wpływ na zdrowie mieszkańców - dodaje nasz rozmówca..

Dlatego też sponsoring oraz mecenat stały się istotnym narzędziem ocieplenia wizerunku spółki w mieście. Tego typu zdarzeń sponsorowane przez ZAK jest kilkanaście w skali roku - są to zawsze jednorazowe zlecenia, czy umowy. Poza tym organizator wydarzenia promocyjnego (tu: seansu) otrzymuje zapłatę za widoczny w postaci reklam wkład ZAK w organizację eventu i taki przekaz ma pozytywnie wpłynąć na postrzeganie ZAK - w tym przypadku - jako mecenasa sztuki.

- W tym, że firmy z regionu sponsorują wydarzenia kulturalne dla tutejszej społeczności, nie widzę nic zdrożnego - ocenia Robert Gwiazdowski, prezes Centrum im. Adama Smitha.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP