Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Walka o rynek AdBlue będzie coraz ostrzejsza

Autor: wnp.pl (Dariusz Malinowski)
06-07-2009 15:54
Walka o rynek AdBlue będzie coraz ostrzejsza

Zwiększenie produkcji AdBlue przez Zakłady Azotowe w Puławach jest dobrym pomysłem – ocenia Krzysztof Grzybowski analityk sektora chemicznego w grupie Technical Insights, j firmy doradczej Frost and Sullivan

- Stosowanie wstrzykiwania mocznika do procesu spalania jest jedną z najbardziej popularnych metod ograniczania emisyjności tego gazu w różnych gałęziach przemysłu. Biorąc pod uwagę przyszłą normę emisji spalin Euro VI, która narzuca koniecznośc ograniczenia emisji NOx o 80% w samochodach ciężarowych i autobusach od 2012, rynek dla AdBlue będzie wzrastał zaś ZA Puławy wyrastają dzięki swym inwestycjom na poważnego gracza na tym rynku – dodaje nasz rozmówca.
AdBlue jest płynem użytkowym. Samochód ciężarowy posiada oddzielny zbiornik na AdBlue, które jest następnie wtryskiwane w układzie wydechowym i przez to NOx ze spalin rozkłada się do N2 i H2O.

Światowym i europejskim liderem w produkcji AdBlue jest norweski koncern chemiczny - Yara. Szacuje się, że udział Yara w Europie kształtuje się na poziomie 40 proc. a Greenchem 25 proc. Tak duży udział był możliwy do uzyskania po przejęciu przez Yara konkurenta Dureal w 2007 roku.

W Polsce największymi dostawcami AdBlue są Yara i Puławy.

KOMENTARZE (11)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP