W branży TSL sporo się dzieje - w najbliższym czasie, bo już w 2015 roku, wejdą w życie nowe przepisy ADR/RID/ADN, określające wymagania dotyczące przewozu towarów niebezpiecznych poszczególnymi rodzajami transportu.
Wiedza i sprawdzeni partnerzy
Odpowiedni dobór i szkolenie kadr realizujących czynności na terenie zakładów oraz przewożących towary niebezpieczne drogami publicznymi jest bardzo istotne w związku z groźnymi skutkami potencjalnych zdarzeń, czy to na drodze, czy na terenie zakładów chemicznych. Ryzyko niebezpiecznego zdarzenia może być zminimalizowane dzięki rozwiniętemu systemowi szkoleń - mówi Jacek Miłkowski, Wiceprzewodniczący Komisji ds. Transportu i Dystrybucji w Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego i Prezes Zarządu Anneberg Transpol Int. Sp. z o.o.
W tym przypadku ryzyko jest większe, kiedy zakłady chemiczne do wykonywania przewozów wynajmują niesprawdzonych przewoźników, co do których istnieje uzasadnione podejrzenie, że dbałość o bezpieczeństwo nie jest ich priorytetem - dodaje.
Jak zauważa Jacek Miłkowski, wypadki związane z przewozem substancji niebezpiecznych miały miejsce w ostatnich latach w ruchu kolejowym. Nie zarejestrowano natomiast podobnych zdarzeń w transporcie drogowym.
Nadchodzą zmiany
Widać, że sytuacja na torach nie jest zadowalająca - a przecież to kolej stanowi podstawę transportu intermodalnego i ma kluczowe znaczenie w masowych przeładunkach chemii i towarów niebezpiecznych na styku ląd-morze, a także na styku ruchu drogowego z kolejowym.
Przyszłoroczna nowelizacja Umowy RID może stać się zatem dobrą okazją do poprawy jakości przewozu towarów niebezpiecznych tą gałęzią transportu.
Nie daj się zaskoczyć
Nowe przepisy regulujące przewozy luzem, zmiany w nazwach przewozowych oraz modyfikacje w oznakowaniach - to niektóre z zapowiadanych zmian w ADR/RID/ADN.
Nadchodzące przekształcenia po raz pierwszy w Polsce zostaną kompleksowo przedstawione i omówione podczas 4. edycji Forum Euro TSL, która odbędzie się 6 listopada 2014 roku w Warszawskim Centrum EXPO XXI. Podczas konferencji poruszone zostaną kwestie bezpieczeństwa transportu chemii i towarów niebezpiecznych w łańcuchach multimodalnych. Zaproszeni prelegenci to przedstawiciele instytucji, stowarzyszeń i firm branżowych, m.in. grupy roboczej WP15 w ONZ, Transportowego Dozoru Technicznego, czy Stowarzyszenia ETOS. Forum Euro TSL otrzymało również poparcie międzynarodowych instytucji - Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej oraz Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej.
Organizatorami wydarzenia są MDRK Trusted Advisers Group sp z o.o, magazyn TSL Manager oraz organizatorzy targów Trans Poland. Partnerami są natomiast Port Gdańsk, Transportowy Dozór Techniczny, Polska Izba Przemysłu Chemicznego, Polska Izba Paliw Płynnych, CATI oraz Tiry na Tory. Patronat medialny nad konferencją objął Kwartalnik Praktyków Towary Niebezpieczne, magazyny Rynek Inwestycji i Forum Hurtowe , TruckFocus.pl i inni.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji.
W trakcie targów odbędą się również:
- Konferencja "Bezpieczeństwo transportu do państw WNP", której organizatorami są Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych i Służba Celna. (05.11.2014)
- Spotkania Transportowe organizowane przez redakcję magazynów TSL Biznes i Truck & Van wraz z partnerami. (05-06.11.2014)
- Konferencja Trans&Log którą organizuje redakcja czasopism "Nowoczesny Magazyn", "Logistyka a Jakość" oraz "Transport i Spedycja". (07.11.2014)
Kontakt: info@trans-poland.pl
Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki Trans Poland 2014
5-7 listopada 2014
Warszawskie Centrum EXPO XXI
Ul. Prądzyńskiego 12/14, Warszawa
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Transport chemii i towarów niebezpiecznych bez ryzyka