Selena chce zbudować nowe zakłady w Rosji i Chinach

Selena chce zbudować nowe zakłady w Rosji i Chinach
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Grupa Selena, działający na całym świecie polski producent i dystrybutor chemii budowlanej, w ciągu pięciu lat chce podwoić przychody do ponad 1 mld zł. Ale zanim to osiągnie, firma będzie musiała sporo zainwestować.

– Potrzebujemy ok. 100 mln zł na rozbudowę naszych zakładów produkcyjnych, kolejne 30 – 40 mln zł na rozwój sieci sprzedaży. Rozważamy też przejęcia, na które musielibyśmy mieć minimum 100 mln zł. Ostateczna decyzja o tym, jak sfinansujemy inwestycje, zapadnie w najbliższych tygodniach – mówi "Rzeczpospolitej" Krzysztof Domarecki, prezes i główny udziałowiec Seleny.

Domarecki założył firmę w 1993 r. Na początku zatrudniała cztery osoby, dziś pracuje w niej już ponad 1000. Domarecki nie ukrywa, że spółką interesują się fundusze private equity. Jednak mimo iż potrzebuje pieniędzy na rozwój, raczej nie zdecyduje się im sprzedać udziałów. – Nasze koncepcje rozwoju są zupełnie różne. Funduszom private equity zależy na krótkim okresie zwrotu, żeby to zapewnić, musielibyśmy zmniejszyć tempo inwestowania – wyjaśnia Domarecki. W grę wchodzi więc raczej dług lub debiut na GPW.

– Gdyby sytuacja na giełdzie była lepsza, w ogóle byśmy się nie zastanawiali – dodaje.

Obecnie Selena ma dziewięć fabryk w Polsce, Włoszech, Brazylii, Korei Południowej i USA. Amerykańska fabryka powstała na początku tego roku. Selena wytwarza w niej silikony przeznaczone do sprzedaży na tamtejszym rynku. Dzięki inwestycji już w przyszłym roku Selena potroi sprzedaż w Stanach Zjednoczonych. Już teraz Selena ma w planach rozbudowę fabryki w USA.

Firma nie tylko tam będzie zwiększać produkcję. Więcej mają wytwarzać także zakłady w Polsce i Brazylii. Planuje również wybudować fabryki w Rosji i Chinach. Potrzebuje na to 100 mln zł. Jeśli chodzi o przejęcia, to patrzy głównie na Europę Środkowo-Wschodnią oraz Bliski Wschód.– Przewidujemy, że Europa Zachodnia będzie się w najbliższych latach rozwijać znacznie wolniej niż reszta świata, dlatego z pewnością nie będziemy inwestować w tym regionie – wyjaśnia Domarecki.

Selena sprzedaje swoje produkty na 50 rynkach świata, wszędzie pod tymi samymi markami: Tytan (piany montażowo-uszczelniające, uszczelniacze i kleje montażowe) i Artelit (kleje podłogowe). Rentowność spółki jest jednocyfrowa, gdyż spora część zysków jest od razu reinwestowana.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!