PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Selena chce zbudować nowe zakłady w Rosji i Chinach

Autor: Rzeczpospolita
07-03-2008 09:16
Selena chce zbudować nowe zakłady w Rosji i Chinach

Grupa Selena, działający na całym świecie polski producent i dystrybutor chemii budowlanej, w ciągu pięciu lat chce podwoić przychody do ponad 1 mld zł. Ale zanim to osiągnie, firma będzie musiała sporo zainwestować.

– Potrzebujemy ok. 100 mln zł na rozbudowę naszych zakładów produkcyjnych, kolejne 30 – 40 mln zł na rozwój sieci sprzedaży. Rozważamy też przejęcia, na które musielibyśmy mieć minimum 100 mln zł. Ostateczna decyzja o tym, jak sfinansujemy inwestycje, zapadnie w najbliższych tygodniach – mówi "Rzeczpospolitej" Krzysztof Domarecki, prezes i główny udziałowiec Seleny.
Domarecki założył firmę w 1993 r. Na początku zatrudniała cztery osoby, dziś pracuje w niej już ponad 1000. Domarecki nie ukrywa, że spółką interesują się fundusze private equity. Jednak mimo iż potrzebuje pieniędzy na rozwój, raczej nie zdecyduje się im sprzedać udziałów. – Nasze koncepcje rozwoju są zupełnie różne. Funduszom private equity zależy na krótkim okresie zwrotu, żeby to zapewnić, musielibyśmy zmniejszyć tempo inwestowania – wyjaśnia Domarecki. W grę wchodzi więc raczej dług lub debiut na GPW.

– Gdyby sytuacja na giełdzie była lepsza, w ogóle byśmy się nie zastanawiali – dodaje.

Obecnie Selena ma dziewięć fabryk w Polsce, Włoszech, Brazylii, Korei Południowej i USA. Amerykańska fabryka powstała na początku tego roku. Selena wytwarza w niej silikony przeznaczone do sprzedaży na tamtejszym rynku. Dzięki inwestycji już w przyszłym roku Selena potroi sprzedaż w Stanach Zjednoczonych. Już teraz Selena ma w planach rozbudowę fabryki w USA.

Firma nie tylko tam będzie zwiększać produkcję. Więcej mają wytwarzać także zakłady w Polsce i Brazylii. Planuje również wybudować fabryki w Rosji i Chinach. Potrzebuje na to 100 mln zł. Jeśli chodzi o przejęcia, to patrzy głównie na Europę Środkowo-Wschodnią oraz Bliski Wschód.– Przewidujemy, że Europa Zachodnia będzie się w najbliższych latach rozwijać znacznie wolniej niż reszta świata, dlatego z pewnością nie będziemy inwestować w tym regionie – wyjaśnia Domarecki.

Selena sprzedaje swoje produkty na 50 rynkach świata, wszędzie pod tymi samymi markami: Tytan (piany montażowo-uszczelniające, uszczelniacze i kleje montażowe) i Artelit (kleje podłogowe). Rentowność spółki jest jednocyfrowa, gdyż spora część zysków jest od razu reinwestowana.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

34 987 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

715 431 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 936 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP