Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polskie opakowania z tworzyw sztucznych podbijają Węgry

Autor: wnp.pl (Dariusz Malinowski)
07-01-2014 13:35
Polskie opakowania z tworzyw sztucznych podbijają Węgry
Fot. mat. pras. Plast-Box

Plast-Box, producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, skokowo zwiększył sprzedaż na Węgrzech w 2013 r. Przychody notowane przez Plast-Box na tym rynku wzrosły o 44,8 proc. w stosunku do 2012 r., a w kolejnych latach spółka zakłada dalsze dwucyfrowe wzrosty.

Słupski producent dostarcza tam opakowania na potrzeby różnych branż, m.in. pakowane są w nie farby, dżemy i pomady cukiernicze, produkty ogrodnicze czy karma dla zwierząt. Węgry są jednym z 30 krajów, w których wykorzystywane są opakowania Plast-Boxu. Po 3 kwartałach 2013 r. sprzedaż eksportowa stanowiła w tej spółce blisko 70 proc. przychodów.
- Jesteśmy obecni na Węgrzech od blisko 10 lat i systematycznie umacniamy tam naszą pozycję. Współpracujemy na tym rynku z dużym dystrybutorem, dzięki któremu znacznie skuteczniej docieramy do mniejszych firm stanowiących bardzo duży potencjał sprzedażowy. Jednocześnie dostarczamy nasze produkty także bezpośrednio do finalnych odbiorców, zwłaszcza w przypadku niestandardowych spersonalizowanych wymagań dotyczących opakowań. Mimo iż na Węgrzech musimy się mierzyć ze znaczącą konkurencją, bo silną pozycję mają tam światowi potentaci z branży opakowań, uważamy ten kraj za przyjazny i planujemy dalej zwiększać tam naszą sprzedaż – komentuje Andrzej Sadowski, członek zarządu Plast-Box.

- Naszym zdaniem rynek węgierski ma ogromny potencjał, w który warto inwestować siły i środki. Dlatego nie tylko zamierzamy rozwijać dotychczasowe kanały dystrybucji, ale także planujemy rozwój naszych linii produkcyjnych, tak by nasze portfolio jeszcze bardziej odpowiadało specyficznym wymogom tego kraju. Dotyczy to zwłaszcza branży spożywczej, gdzie preferowane są inne objętości opakowań i istnieje duże zapotrzebowanie na indywidualne rozwiązania technologiczne – dodaje Sadowski.

Po 11 miesiącach 2013 r. Plast-Box odnotował jednostkowe przychody ze sprzedaży w wysokości 104,92 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 11,3 proc., a zysk netto wzrósł o 16 proc. (do 3,67 mln zł). Na cały 2013 r. Plast-Box prognozuje osiągnięcie skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży na poziomie 145,6 mln zł i skonsolidowanego zysku netto w wysokości 7,4.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP