PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Plast-Box planuje zwiększyć asortyment, zapowiada poprawę rentowności

Autor: PAP
17-11-2010 20:15

Plast-Box dzięki realizacji strategii do roku 2013 zamierza zwiększyć asortyment produkcji i mocniej zaistnieć w opakowaniach dla przemysłu spożywczego. Spółka zapowiada ponadto zwiększenie wskaźnika rentowności netto do 9,3 proc. w 2013 roku. Spółka wyda na inwestycje 22 mln zł - poinformował PAP w wywiadzie Jarosław Koźlik, prezes spółki.

"Oceniamy, że cały program inwestycyjny na lata 2011-2013 będzie nas kosztował około 22 mln zł. Dzięki realizacji strategii chcemy mieć w miarę ustabilizowaną sprzedaż na odpowiednio wysokim poziomie. Do roku 2013 chcielibyśmy zwiększyć roczne przychody do 130 mln zł" - powiedział prezes.
Plast-Box zakłada, że w roku 2013 jego rentowność netto wzrośnie do 9,3 proc. z 3,9 proc. przewidywanych na rok 2011.

W ramach programu inwestycyjnego Plast-Box zamierza zakończyć budowę magazynu wysokiego składowania w Słupsku, dokończyć budowę fabryki na Ukrainie i kupić specjalistyczne maszyny.

Prezes poinformował, że dzięki nowym maszynom spółka poprawi swoją obecność w branży opakowań z tworzyw sztucznych dla przemysłu spożywczego.

"Chcemy się koncentrować na produkcji opakowań wtryskowych z tworzyw sztucznych. Na razie mamy dosyć miejsca na rozwój naszych opakowań wiaderkowych. Chcemy też wzmocnić się technologicznie o możliwość produkcji różnego rodzaju opakowań cienkościennych dla przemysłu spożywczego, głównie rybnego i mleczarskiego" - dodał Koźlik.

Koźlik przyznał, że część maszyn, które nie do końca spełniają obecne wymogi jeśli chodzi prędkość produkcji w Słupsku, spółka zamierza przenieść do zakładu na Ukrainie, gdzie ich możliwości zostaną w pełni wykorzystane.

Zaznaczył jednak, że dla ukraińskiego zakładu również zostaną kupione nowe, specjalistyczne maszyny.

"Na Ukrainę mamy zakontraktowane specjalnie dwie nowe maszyny. Jedna z nich powinna zostać dostarczona tam jeszcze w grudniu tego roku, a druga w kwietniu lub maju przyszłego roku" - powiedział prezes.

Koźlik poinformował, że zarząd zdecydował się na częściową zmianę celów emisyjnych.

"4,5 mln zł zamierzaliśmy przeznaczyć na rozszerzenie asortymentu, ze wskazaniem na wejście w produkcję kartuszy, czyli tubek do silikonów. Jest to specjalistyczny produkt wymagający wysokiej precyzji. Okazało się, że jest to rynek wyjątkowo hermetyczny i trzeba mieć bardzo duże doświadczenie, żeby produkować kartusze" - powiedział.

"Ponadto potencjalni odbiorcy powiedzieli nam, nie są zainteresowani zmianą dostawców.
Dlatego wejście w ten segment mogłoby się odbywać wyłącznie na zasadzie cenowej, a wtedy rentowność takiego przedsięwzięcia drastycznie spada. W związku z czym nie bardzo jesteśmy w stanie znaleźć uzasadnienie ekonomicznie dla takiego projektu" - dodał.

Koźlik powiedział, że zarząd zdecydował się więc na rozszerzenie asortymentu o produkcję nowych wiaderek, które nadawałyby się dla przemysłu spożywczego.

Prezes poinformował, że do końca realizacji strategii zarząd nie przewiduje wypłaty dywidendy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 585 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP