PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowe wyzwanie dla Grupy Azoty

Autor: wnp.pl (Dariusz Malinowski)
21-08-2015 15:53
Nowe wyzwanie dla Grupy Azoty
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Połączenie się Grupy Kazgod i Dalgety Agra Polska oznacza także poważne wyzwanie dla Grupy Azotu. Silniejsi odbiorcy oferty produktowej Azotów mogą skuteczniej powalczyć o korzystniejsze ceny.

- Nie ma dwóch takich podmiotów na polskim rynku, które pasują do siebie równie dobrze jak Grupa Kazgod i Dalgety. Nasze firmy prawie nigdzie ze sobą nie konkurowały, 95 proc. naszych klientów nie pokrywa się. Połączenie żadnych innych firm w branży na polskim rynku nie dawałoby tak silnej pozycji i tak dobrych perspektyw na przyszłość - powiedział Rafał Prendke, dyrektor zarządzający Dalgety Agra Polska.
Po połączeniu biznes zostanie uporządkowany w ramach dwóch kluczowych dywizji. Dalgety i Agro Bakałarzewo zajmą się sprzedażą do gospodarstw, a Kazgod zaopatrzeniem sklepów. Firma będzie mogła poszczycić się większą siłę zakupową, szerszą gamą produktów, największą ofertą na wyłączność i lepszym dotarciem do klientów.

I to właśnie może być najpoważniejszym wyzwaniem dla Grupy Azoty. Choć połączona firma sam np. nie produkuje to jej oferta produktowa jest bardzo duża.

Słabością Grupy Azoty, jest bowiem brak silnej części produktów dla rolnictwa innych niż nawozy.

Co prawda Puławy próbowały np. kupić zakłady w Organice Sarzyna, ale ostatecznie Ciech ich nie sprzedał.

Po połączeniu nowa firma staje się wiceliderem rynku z doskonałą pozycją do negocjowania lepszych cen i kreowania marży, sprzedawania nowych produktów i produktów na wyłączność oraz rozbudowy sieci sprzedaży.

Tymczasem z punktu widzenia rolników idealny dostawca dla branży to taki, który oprócz nawozów zapewni także środki ochrony roślin i do tego jeszcze nasiona. Co połączenie może więc oznaczać dla Azotów? Z pewnością po raz kolejny warto postawić pytanie, czy Azoty nie powinny więcej inwestować w ten segment. Już teraz się pojawiają sugestie, że choć rozbudowa sieci sprzedażowej i ofertowej idzie pełną parą, to jeszcze warto zwiększyć na nie wydatki.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP