Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Lanxess: wychodzimy z kryzysu wzmocnieni

Autor: wnp.pl
18-05-2010 12:20
Lanxess: wychodzimy z kryzysu wzmocnieni

Siedziba spółki.

Fot. Lanxess

Zysk EBITDA Lanxess, przedsiębiorstwa sektora chemii specjalistycznej, w pierwszym kwartale 2010 roku wzrósł ponad trzykrotnie, do poziomu 233 milionów euro dzięki poprawie sytuacji gospodarczej na całym świecie, w szczególności w Azji i Ameryce Łacińskiej. Światowa, wiodąca działalność związana z produkcją kauczuku syntetycznego Lanxess zyskała przede wszystkim na silnym popycie w krajach takich jak Chiny oraz Brazylia.

Wartość sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku wzrosła o 53%, do 1,61 miliarda euro, dzięki silnemu wzrostowi wolumenów. Ponadto wyższe koszty surowców zostały w całości przeniesione na klientów poprzez podwyżki cen. Spółka ogłosiła, iż wysokość zysku netto w pierwszym kwartale 2010 roku wyniosła 104 miliony euro, w porównaniu do 14-milionowej straty w poprzednim roku. Wartość marży EBITDA – kolejnego kluczowego indeksu określającego wyniki – wzrosła ponad dwukrotnie, do 14,4 %.
Jak czytamy w komunikacie, Lanxess w dalszym ciągu korzystał ze swoich elastycznych struktur kosztów, które miały kluczowe znaczenie w złagodzeniu wpływu globalnego kryzysu gospodarczego. Kryzys miał znaczący wpływ na Lanxess oraz przemysł chemiczny, przede wszystkim w pierwszym kwartale 2009 roku.

- Nasze kluczowe dane wyraźnie pokazują, że Lanxess wyszedł z kryzysu wzmocniony” – powiedział cytowany w komunikacie Axel C. Heitmann, prezes Zzrządu Lanxess AG. - Nasza strategia skupienia się na możliwościach wzrostu w krajach BRIC oraz ostrego podejścia wobec kosztów okazała się odpowiednia.

Dług netto wzrósł z 794 milionów euro pod koniec 2009 roku do 851 milionów euro pod koniec pierwszego kwartału 2010 roku ze względu na wzrost kapitału obrotowego netto. Wzrost ten był zgodny z zasadniczo bardziej zdecydowaną działalnością gospodarczą.

Lanxess odniósł najlepsze wyniki w pierwszym kwartale w regionie Apac (Azja-Pacyfik), w stosunku do odpowiedniego okresu ubiegłego roku ponad dwukrotnie zwiększając wartość sprzedanych produktów, do 376 milionów. Wartość sprzedanych produktów w regionie Apac stanowi 23 procent wartości wszystkich sprzedanych przez Grupę produktów. Region ten był drugim regionem, w którym Grupa odnotowała najlepsze wyniki pod względem wartości sprzedaży. Wyniki Lanxess w Ameryce Łacińskiej wzrosły w pierwszym kwartale ponad dwukrotnie w porównaniu z odpowiednim okresem poprzedniego roku, do 195 milionów euro, stanowiąc 12 procent wartości sprzedaży.

- Silny wzrost sprzedaży w Azji i Ameryce Łacińskiej wsparty został mega-trendami mobilności i urbanizacji – stwierdził Heitmann. - Portfolio wysokiej jakości, innowacyjnych produktów Lanxess pozwala zaspokoić potrzeby rosnącej klasy średniej tych regionów, które kształtują owe mega-trendy - dodał.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP