PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Konsolidacja chemii zmieni polski transport

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
25-09-2012 05:28
Konsolidacja chemii zmieni polski transport
fot. PTWP

Ewentualna fuzja zakładów wielkiej syntezy chemicznej jest pozytywnie oceniana przez środowisko przewoźników, zarówno kolejowych, jak i samochodowych.

Liczą oni na uzyskanie efektów synergii nowego podmiotu i wzrost produkcji, a tym samym zwiększenie zleceń przewozów, także za granicę. Ponadto dla dużych spółek kolejowych łatwiejsze są rozmowy w dużym podmiotem, niż w kilkoma mniejszymi.
Otwartą sprawą pozostaje, kto ostatecznie przechwyci tę nową masę towarów, podobnie jak rozwiązanie istotnych problemów technicznych.
Rynek chemicznego cargo.

Obecnie ok.100 mln ton rocznie surowców i półproduktów chemicznych, określanych jako ładunki niebezpieczne (ADR) w Polsce przewozi się transportem drogowym, w tym za granicę 4,8 mln t, a koleją - 16 mln t.

- Relacja taka zapewne utrzyma się także po ewentualnej fuzji producentów – powiedział Dariusz Cegielski, prezes zarządu Trans Polonia, specjalizującej się w usługach logistyki i transportu wyrobów chemicznych oraz płynnych produktów spożywczych. - Odbiorcami półproduktów chemicznych są głównie średniej wielkości przedsiębiorstwa produkcji gotowych wyrobów, nie mające bocznicy kolejowej i zamawiające nieduże partie ładunków, np. do 30 ton.

Był on jednym z dyskutantów debaty „Konsolidacja rynku chemii a rynek kolejowych przewozów towarowych”, jakie zorganizowała spółka Rynek Kolejowy Konferencje.

Transport substancji chemicznych jest zarazem jednym z dynamicznie rozwijających się segmentów kolejowego rynku przewozów towarowych.
- Jest to stabilny i powtarzalny rynek, dzięki czemu łatwiej nam planować ceny i koszty – powiedział Arkadiusz Pokropski, dyrektor Biura Handlowego Rynek Artykułów Budowlanych i Chemii PKP Cargo. – Wyroby chemiczne mają ok. 10 proc. udział w naszych przewozach.
Według niego, fuzja największych producentów wielkiej syntezy chemicznej jest korzystna dla największych przewoźników kolejowych, bowiem „rozmowy stają łatwiejsze i prostsze z jedną grupą, a nie kilkoma podmiotami, dzięki czemu można optymalizować przewozy.”

Zagrożenia

Ze względu na wyższe standardy zachowania bezpieczeństwa oraz wymogi ochrony środowiska, pożądane jest zwiększenie przewozów wyrobów chemicznych koleją.

- Ograniczeniem dla niej są uwarunkowania w postaci złej infrastruktury kolejowej, ale i taryfowej – mówiła Izabela Biela, dyrektor ds. Paliw Płynnych i Chemii CTL Logistics.

KOMENTARZE (11)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP