PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kamil Stoch w Turnieju Czterech Skoczni. Kto zarobi na jego sukcesach?

Autor: wnp.pl (Dariusz Malinowski)
06-01-2018 06:00 |  aktualizacja: 06-01-2018 18:57

Kamil Stoch, wygrywając cztery konkursy i cały Turniej Czterech Skoczni, wpisał się na karty historii sportu. Ale jego sukces i dobre wyniki kolegów z drużyny mają wymiar nie tylko sportowy. Zadowoleni są sponsorzy. Gdy skaczą nasi, miliony Polaków oglądają przy okazji logotypy Lotosu, Grupy Azoty czy Renault. Z jakim skutkiem?


Związek z reklamodawcami stara się podpisywać czteroletnie umowy. W ten sposób nie ma ryzyka, że w przypadku jednego złego sezonu sportowcy pozostaną bez wsparcia finansowego. Z drugiej strony reklamodawcom nie grożą bardzo wysokie ceny w przypadku krótkotrwałego wybuchu formy zawodników.

Posiadanie wiernego grona sponsorów jest dla PZN bardzo ważne. Dzięki nim domyka się bowiem budżet związku. Ten sięga 22 mln złotych. Z tego około 45 proc. daje Ministerstwo Sportu i Turystki, część to także wpływy z praw telewizyjnych, jednak gros to zasługa reklamodawców.

Bardziej znana marka

Czy jednak w ogóle opłaca się reklamować na popularnej w kraju, ale w skali świata dość niszowej dyscyplinie? Skoki narciarskie, bo tu obecnie nasi zawodnicy odnoszą największe sukcesy, nie są poza kilkunastoma krajami popularną konkurencją.

- Aby w pełni odpowiedzieć na to pytanie, musielibyśmy skonfrontować cele biznesowe poszczególnych sponsorów z rezultatami, które osiągnęły w wyniku sponsoringu kadry skoczków narciarskich - mówi Piotr Przetrzelski, specjalista od marketingu sportowego w Urban Comunications.

 - Moim zdaniem najwięcej korzystają ci, którzy podchodzą do sponsoringu długofalowo oraz wychodzą poza ekspozycję logo na kasku czy kombinezonie. Istotna jest tutaj aktywacja samego sponsoringu. Najlepszym przykładem jest Grupa Lotos, która od czasów „Małyszomanii” wspólnie z Polskim Związkiem Narciarskim realizuje program „Szukamy następców mistrza”. To właśnie dzięki tej inicjatywie możemy obecnie cieszyć się z sukcesów Kamila Stocha i jego kolegów z reprezentacji - mówi nasz rozmówca.

Nieco inaczej rzecz ma się z marką odzieżową 4F.

- Dzięki skokom narciarskim stała się ona jedną z najpopularniejszych marek odzieżowych Polaków. A to wszystko dzięki znakomitemu dopasowaniu oferowanych produktów do sponsorowanej dyscypliny oraz współpracy z Kamilem Stochem - wyjaśnia specjalista.

Co rolnik robi w zimie?

Bardzo ciekawym przypadkiem jest sponsorowanie PZN przez Grupę Azoty. Związek i największa polska spółka chemiczna zapoczątkowały współpracę kilka lat temu. Wiceprezes chemicznego potentata Witold Szczypiński wskazywał wówczas, że umowa jest korzystna dla obu stron. Z jednej bowiem strony spółka wspiera sportowców na różnym szczeblu kariery, z drugiej firma kojarzona jest ze sportowymi sukcesami.

NA GIEŁDZIE

Grupa Lotos SA [LTS]

kurs:

56.46 PLN 1.80 (3.29%)

Notowania | Analiza techniczna


Grupa Azoty SA [ATT]

kurs:

58.80 PLN 1.90 (3.34%)

Notowania | Analiza techniczna



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

23 258 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

723 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP