PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jarosław Mazur, prezes PCC Rokita o kryzysie w branży chemicznej

Autor: wnp.pl (Dariusz Malinowski)
17-08-2009 11:09
Jarosław Mazur, prezes PCC Rokita o kryzysie w branży chemicznej

- Ostatnie kilkanaście miesięcy to był wyjątkowo trudny okres dla światowej gospodarki i globalnych rynków finansowych. Był to również niełatwy czas dla przemysłu chemicznego - mówi w rozmowie z portalem wnp.pl Jarosław Mazur, prezes PCC Rokita.

Panie prezesie, czy PCC Rokita odczuwa skutki panującego kryzysu ekonomicznego?
- Ostatnie kilkanaście miesięcy to był wyjątkowo trudny okres dla światowej gospodarki i globalnych rynków finansowych. Był to również niełatwy czas dla przemysłu chemicznego ze względu na gwałtowny spadek popytu na produkty chemiczne oraz ograniczenia w dostępie do kapitału. Niemniej jednak w tym trudnym i dynamicznie zmieniającym się środowisku firmie PCC Rokita udało się realizować postawione sobie cele związane z podstawową działalnością, a także z założonym programem inwestycyjnym.

W jaki sposób firma radziła sobie z tą sytuacją?

- Zarząd postawił sobie za cel przygotowanie firmy do rezultatów spowolnienia gospodarczego wdrażając efektywne gospodarowanie kosztami. Oszczędności szukaliśmy we wszystkich obszarach za wyjątkiem bezpieczeństwa produkcji. Nieunikniona była 8% redukcja zatrudnienia. W rezultacie podjętych działań udało nam się utrzymać rentowność na działalności operacyjnej za rok 2008.

Jak kryzys wpływa na sprzedaż w poszczególnych obszarach produktowych?

- W dwóch grupach produktowych obserwujemy wzrost sprzedaży. Dobra koniunktura na alkalia, a w szczególności sodę kaustyczną, zaowocowała wzrostem wartości sprzedaży o 8 % w stosunku do roku ubiegłego. Sprzedaż anionowych i niejonowych środków powierzchniowo czynnych utrzymuje się od kilku lat na dobrym poziomie i aktualnie stanowi ok. 22 % sprzedaży Spółki. Spadek przychodów ze sprzedaży nastąpił w grupie produktów poliolowych. Było to spowodowane mniejszym zapotrzebowaniem rynku, szczególnie ze strony producentów pianek poliuretanowych. Reagując elastycznie na tę sytuację stopniowo przekształcamy dotychczasowy portfel produktów w kierunku polioli bardziej specjalistycznych, gdzie poza produktem klient otrzymuje wiedzę aplikacyjną i wsparcie technologiczne.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP