PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Inco-Veritas to nie tylko "Ludwik"

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
12-08-2009 16:29
Inco-Veritas to nie tylko "Ludwik"

O zakończonych właśnie inwestycjach oraz planach szerszego wejścia w produkcję wyrobów dla przemysłu rozmawiamy z Mirosławem Wilczyńskim, prezesem spółki Inco-Veritas.

Spółka Inco-Veritas kojarzy się przede wszystkim z chemią gospodarczą, a konkretnie ze swoim sztandarowym produktem, czyli płynem do mycia naczyń "Ludwik". Jak w rzeczywistości wyglądają dziś główne segmenty działalności firmy.
Rzeczywiście chemia gospodarcza to największa część przychodów spółki, stanowiąca ok. 40 proc. wpływów, choć mówimy tu nie tylko o płynie do mycia naczyń "Ludwik", ale całej gamie produktów sprzedawanych zarówno pod tą marką, jak i pod kilkoma innymi. Drugą istotną część działalności spółki stanowi produkcja nawozów ogrodniczych, gdzie, podobnie jak w przypadku płynu do mycia naczyń, posiadamy pozycję lidera na krajowym rynku.
Kolejny ważny segment, w którym działamy, to produkcja opakowań z tworzyw sztucznych, konkretnie z polietylenu i polipropylenu. Te trzy branże w ostatnich 3-4 latach są dla nas priorytetowe, przeznaczone do dynamicznego rozwoju.
Oprócz tego prowadzimy działalność w kilku dziedzinach, które przeznaczone są do tzw. rozwoju organicznego. Chodzi o branżę uszczelnień technicznych, tarcz ściernych oraz hutę szkła artystycznego.

Jak ocenia pan dotychczasową sprzedaż spółki w 2009 roku i jakie są prognozy na cały obecny rok.

Według wstępnych danych po siedmiu miesiącach roku cała grupa mimo kryzysu uzyskała przychody na poziomie praktycznie identycznym jak w analogicznym okresie 2008 roku, czyli na poziomie ok. 146 mln zł. To samo dotyczy zysku, który na poziomie brutto wyniósł od stycznia do lipca ok. 7,5 mln zł.
Nastąpiły natomiast pewne zmiany w strukturze naszych przychodów. Z pewnością kryzys odcisnął piętno na branżach technicznych, których odbiorcami jest głównie przemysł, czyli takie sektory jak stocznie, budownictwo czy przemysł motoryzacyjny. Mam na myśli branże uszczelnień technicznych i artykułów ściernych, gdzie odnotowaliśmy spadek zamówień. Znacząco wzrosły nam natomiast obroty w chemii gospodarczej, nawozach i opakowaniach, czyli w tych segmentach, które traktujemy jako strategiczne.
W całym 2009 roku przychody nie powinny być niższe niż w roku 2008, kiedy wyniosły 230 mln zł. Jestem w zasadzie pewien, że tendencja wzrostowa jeśli chodzi o chemię gospodarczą, nawozy i opakowania będzie kontynuowana. Dodatkowo do naszych przychodów dojdą kontrakty na tzw. marki własne sieci handlowych, Podpisaliśmy już umowy na produkcję płynów do mycia naczyń dla sieci Makro oraz dla Biedronki.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP