PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dzięki tworzywom BASF Opel zwiększa bezpieczeństwo na drodze

Autor: www.plastech.pl
20-06-2008 14:34

Wspólny projekt firmy BASF i koncernu Opel ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa za sprawą nowych termoplastycznych elementów. W razie uderzenia pieszego samochodem ryzyko ciężkiego poturbowania człowieka jest znacznie niższe.

BASF, największa firma chemiczna świata i producent samochodów Opel opracowali nowe rozwiązania technologiczne, które znacząco zwiększają ochronę pieszych w razie drogowego zderzenia z pojazdem - czytamy na stronie www.plastech.pl.
Nowatorski element wykonany został z termoplastycznego tworzywa Ultramid B3WG6-CR i jest już stosowany przy projektowaniu dolnego usztywnienia zderzaka w nowym modelu Opla Corsy. W prezentowanym rozwiązaniu wykorzystano efekt zastosowania tzw. zintegrowanej symulacji.

Projekt jest odpowiedzią na wzrastające przepisy odnośnie bezpieczeństwa drogowego. Oto bowiem producenci pojazdów muszą sprostać wymogom unijnej Dyrektywy 2003/102/EC, która określa rodzaj i formę badań niezbędnych dla uzyskania homologacji nowych typów pojazdów.

I właśnie z tego względu Opel podjął współpracę z BASF przy projektowaniu nowych modeli swoich samochodów. W wyniku tej kooperacji zaprojektowano nową, tworzywową część, która zastąpi dotychczasowy element metalowy.

- Gdy metoda BASF została wprowadzona do procesu rozwoju LBS oraz do oprogramowania symulacyjnego w Oplu, wówczas możliwe stało się również szczegółowe modelowanie LBS i opisywanie jego zachowania z niespotykaną dotąd precyzją - wyjaśnia dr Stefen Frik, lider zespołu Symulacji Pasywnego Bezpieczeństwa w Oplu w Rüsselheim.

Opisana metoda symulacji umożliwia, bez konieczności przeprowadzania kosztownych testów, zaprojektowanie optymalnego LBSu. Taki LBS spełnia wymogi dyrektywy unijnej dotyczącej ochrony pieszych, a jednocześnie, jeśli pojazd zderza się z nieruchomą przeszkodą, gdzie obciążenie jest dużo większe niż przy uderzeniu pieszego, nie dochodzi do zniszczenia innych części z przodu pojazdu. Obniża to koszty naprawy i sprawia, że auto uzyskuje lepsze stawki ubezpieczeniowe. Metoda symulacji integracyjnej może pomóc w wyobrażeniu sobie części wzmacnianych włóknem szklanym dużo bardziej realistycznie niż inne znane metody. Opis integracyjny zachowania materiału w znacznym stopniu poprawia wirtualne projektowanie pojazdu.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 252 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP