PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dobre wyniki producenta opakowań z tworzyw sztucznych

Autor: wnp.pl (Dariusz Malinowski)
20-03-2013 13:37

Producent wyrobów z tworzyw sztucznych Plast-Box w 2012 r. zwiększył skonsolidowane przychody i zysk netto o 24 proc. w porównaniu z 2011 r.

Wyniosły one odpowiednio 123,1 mln zł i 4,77 mln zł. Jednocześnie grupa odnotowała wzrost EBITDA o 45 proc. do poziomu 14,9 mln zł. Tym samym Plast-Box przekroczył prognozę zysku netto o 18 proc., prognozę EBITDA o 7% oraz prognozę sprzedaży o 1,7 proc. Wzrost przychodów i rentowności był m.in. wynikiem zwiększenia eksportu o 27 proc. do poziomu 76,74 mln zł. Sprzedaż krajowa wyniosła 46,36 mln zł, co stanowiło wzrost o 19 proc. w stosunku do 2011.
- Mamy za sobą kolejny udany rok. Poprawiliśmy wyniki w wartości sprzedaży i w pozycjach prezentujących rentowność, co potwierdza bardzo dobrą kondycję naszej grupy. Wzrostom sprzedaży towarzyszy zwiększanie zysków. Dzięki utrzymaniu dyscypliny zadłużenia i wzrostowi EBITDA poprawiliśmy wskaźnik długu bankowego do EBITDA z 3,2 do poziomu 2, co świadczy o zwiększeniu finansowego bezpieczeństwa spółki. W 2013 roku planujemy dalszy rozwój naszego biznesu – komentuje Krzysztof Pióro, prezes zarządu Plast-Box.

Dzięki inwestycjom zrealizowanym w latach 2010-2012 o wartości ok. 50 mln zł, z tego ok. 40 mln zł bezpośrednio w moce produkcyjne, Plast-Box może oferować opakowania plastikowe, które z powodzeniem zdobywają klientów za granicą.

Plast-Box dostarcza swoje produkty do niemal wszystkich krajów europejskich. W 2012 roku eksport stanowił już ponad 62 proc. przychodów. Z całego eksportu 43 proc. zostało sprzedane do krajów Unii Europejskich i innych krajów Europy Zachodniej. Pozostała część – blisko 57 proc. eksportu - trafiła na Wschód do Rosji, na Ukrainę, Białoruś, do Mołdawii i Kazachstanu.

- W 2013 zamierzamy kontynuować zwiększanie sprzedaży eksportowej. Planujemy wzrost sprzedaży na Zachodzie do naszych stałych klientów, umocnienie się u nowo pozyskanych w ostatnim czasie, a także wciąż zdobywanie nowych nabywców – wyjaśnia Pióro.

W 2013 roku Plast-Box planuje również dalszy wzrost sprzedaży produktów firmom spożywczym. Już w 2012 roku nastąpiły też istotne zmiany w branżowej strukturze odbiorców i firmy te stały się główną grupą klientów Plast-Boxu. Ich udział w sprzedaży Plast-Boxu jest obecnie większy niż firm budowlanych i chemicznych, z którymi przez wiele lat utożsamiany był słupski producent opakowań.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 390 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP