Ciech stawia na rozwój naukowy

Ciech stawia na rozwój naukowy
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W ubiegłym roku wydatki Ciechu na rozwój nowych produktów i technologii wyniosły niewiele ponad 7 mln zł, za pięć lat mają wzrosnąć do ponad 100 mln. Nakłady na badania i rozwój mają wzrosnąć do 2 proc. przychodów.

Firma uruchomiła właśnie specjalną jednostkę, która ma pokierować pracami naukowo-badawczymi grupy. Biuro Badań i Rozwoju, które rozpoczęło działalność w lipcu, mieści się w Warszawie - poinformowała "Rzeczpospolita".

- Będzie ono koordynowało pracę naszych laboratoriów, a także nawiązywało współpracę z instytutami badawczymi oraz uczelniami - mówi "Rz" Waldemar Grzegorczyk, rzecznik Ciechu. W samej grupie pracuje ponad 100 naukowców, głównie w Zachemie i Organice-Sarzynie.

Powołanie Biura Badań i Rozwoju oraz zwiększenie wydatków na ten cel wpisuje się w strategię, jaką od lat realizują największe firmy chemiczne na świecie. Koncerny takie jak BASF czy ICI przeznaczają ok. 2,5 proc. swoich rocznych przychodów na badania naukowe. W przypadku firm takich jak Bayer czy Akzo Nobel, które mają także dywizje farmaceutyczne, jest to nawet ponad 6 proc. Ciech wydał w 2006 roku na ten cel zaledwie 0,3 proc. przychodów sięgających 2,2 mld zł.

- Do 2011 roku nasze nakłady na badania i rozwój mają wzrosnąć do poziomu 2 proc. wartości sprzedaży - mówi dziennikowi Grzegorczyk. Przypomnijmy, że strategia grupy zakłada uzyskanie do tego czasu przychodów rzędu 5,6 mld zł. Wariant optymistyczny mówi nawet o 8 mld zł. Oznacza to, że w ciągu pięciu lat wydatki Ciechu na badania naukowe zwiększą się do ponad 100 mln zł rocznie. Firma zamierza też część środków pozyskiwać z dotacji rządowych i unijnych. Będzie to jedno z zadań Biura Badań i Rozwoju.

Prace badawcze mają pomóc Ciechowi we wprowadzaniu nowych produktów i wzmocnieniu jego pozycji rynkowej. Mają się także przyczynić do obniżenia kosztów produkcji poprzez wprowadzenie usprawnień w wykorzystywanych technologiach oraz wdrażanie nowych - czytamy w "Rzeczpospolitej".

- Produkty, na których rozwoju nam najbardziej zależy, to żywice, pianki oraz środki dla rolnictwa. Chcielibyśmy też usprawnić wszystkie nasze technologie, tak by były bardziej przyjazne dla środowiska - mówi Waldemar Grzegorczyk.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!