PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Biznes foliowy w Polsce. O segmencie mówi prezes ERG Robert Groborz

Autor: WNP.PL (Rozmawiał: Dariusz Malinowski)
20-04-2017 07:43

Polacy wciąż zużywają stosunkowo mało opakowań. Ciągle także do rzadkości należą wyroby biodegradowalne. O branży producentów opakowań mówi portalowi wnp.pl, Robert Groborz prezes giełdowego ERG.

Folia z drukarni?

- Ostateczną formę opakowania jaką widzi klient produkuje drukarnia,  bardzo specjalistyczna. My do niej dostarczamy folię. Nasze produkty nie zawsze więc trafiają bezpośrednio do producenta ciastek, napojów czy wyrobów budowlanych. To specjalistyczna drukarnia kupuje kilka rodzajów folii oraz inne materiały jak na przykład elementy wytworzone z aluminium, następnie laminuje i łączy je, czego efektem jest nowe opakowanie. Ono dopiero trafia do producenta.

Czy są nowe segmenty, w jakich chcielibyście zaistnieć?


-  Tak jak wspomniałem wcześniej intensywnie szukamy odbiorców z nisz, którym możemy zaoferować nasze produkty wytwarzane na naszych liniach produkcyjnych. Tam jest mniejsza konkurencja a więc i większa marża. To są dla nas nowe kierunki rozwoju, oczywiście oprócz eksportu.

Jak to przekłada się na wasze przychody?


- Nasza sprzedaż będzie systematycznie wzrastać, dzięki produkcji z nowych linii technologicznych i poszerzeniu rynków zbytu poza granicami Polski. Jednak sama sprzedaż nie jest celem kluczowym. Najważniejsza dla nas jest poprawa marży i na tym się obecnie skupiamy - i co ważne - udaje nam się to realizować. To z jednej strony efekt skupienia się na nowych wyrobach, a z drugiej poszerzenia sprzedaży o nowe kraje. Obecnie nasze produkty sprzedajemy już do 18 krajów m.in. do Niemiec, Francji, Austrii, Włoch, ale także Rosji, Białorusi, Mołdawii, Serbii czy Uzbekistanu. Do końca tego roku chcemy osiągnąć sprzedaż z eksportu na poziomie 20% w porównaniu do 11% w 2015 roku – czyli chcemy w 3 lata podwoić udział eksportu w stosunku do całości przychodów.

Nad czym chcielibyście się skupić w najbliższych latach?


- Właśnie nad dostawami w niszowe segmenty oraz zdecydowanym wzrostem sprzedaży z eksportu. Przy czym większą uwagę będziemy przywiązywać do zwiększenia rentowności niż podnoszenia przychodów. Nie interesują nas wielkie wolumeny, bo nie zawsze idzie to ze wzrostem rentowności. Chcemy wykorzystać okazję, jaką dają nowe nisze.
  • Warszawa, 5 grudnia 2017

  • Strategia ciepłownictwa #PGE. Jakie aktywa zostaną poza PGE Energia Ciepła? bit.ly/2Bs5X3n
    wnp.pl
  • Nierówności płacowe jeszcze nigdy nie rosły tak szybko bit.ly/2BrhoIH
    wnp.pl
  • Ubezpieczyciele wypłacają w Polsce coraz więcej pieniędzy bit.ly/2yB9mHL
    wnp.pl
  • Masz diesla, powinieneś się obawiać? @MR_GOV_PL zabiera głos bit.ly/2oeRFxE
    wnp.pl
  • Polski bank wyda miliony na nowoczesne rozwiązanie bit.ly/2ob6l0V
    wnp.pl

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP