PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Biznes foliowy w Polsce. O segmencie mówi prezes ERG Robert Groborz

Autor: WNP.PL (Rozmawiał: Dariusz Malinowski)
20-04-2017 07:43
Biznes foliowy w Polsce. O segmencie mówi prezes ERG Robert Groborz

Nasza sprzedaż będzie systematycznie wzrastać - deklaruje Robert Groborz

Fot. ERG

Polacy wciąż zużywają stosunkowo mało opakowań. Ciągle także do rzadkości należą wyroby biodegradowalne. O branży producentów opakowań mówi portalowi wnp.pl, Robert Groborz prezes giełdowego ERG.

Jak pan ocenia perspektywy dla tego segmentu przemysłu chemicznego, jaki reprezentuje ERG?

- Perspektywy są bardzo dobre. Statystyczny Polak zużywa rocznie średnio nieco ponad 70kg  opakowań w porównaniu do 90kg, które są zagospodarowywane przez statystycznego obywatela „starej” Unii Europejskiej. Takie zestawienia oznacza znaczący potencjał wzrostu dla naszej branży.

A wy macie w niej udział…


- ERG generuje sprzedaż na poziomie nieco poniżej 100 mln złotych. Spółka jest już więc średniej wielkości firmą. Trudno o dokładne szacunki naszego udziału w rynku, ale mogę zapewnić, że systematycznie wzrasta dzięki zwiększonym mocom produkcyjnym i większej sprzedaży.

Kto jest największym odbiorcą waszych wyrobów?


- Mamy dość zdywersyfikowaną grupę klientów. Zamówienia u nas składają firmy z sektora spożywczego, budowlanego, przemysłowego, motoryzacyjnego czy szeroko pojmowana branża dóbr szybko zbywalnych.

Czy jakieś nowe segmenty mogą chcieć nawiązać z wami współpracę?


-  Po pierwsze wyraźnie zwiększamy naszą sprzedaż na eksport. To jest jeden z głównych celów realizowanej przez nas strategii. Po drugie nadal intensywnie szukamy nisz gospodarki, którym moglibyśmy zaoferować nasze produkty.  Wracając jeszcze do ogólnych perspektyw wzrostu sektora to warto podkreślić, że w nowoczesnej gospodarce przemysł tworzyw sztucznych powinien rozwijać się szybciej niż PKB. Jeśli te wskaźniki są porównywalne to raczej w najlepszym przypadku mówimy o stagnacji branży. W przypadku naszego sektora stopa wzrostu obecnie powinna wynosić około 7 proc., czyli mniej więcej dwukrotność PKB. Poprzeczka jest więc wysoko zawieszona i my chcemy jej sprostać.

Gdzie widać wzrost zapotrzebowania na wasze wyroby?


- My jesteśmy najbardziej zaangażowani w produkcję różnego rodzaju folii do opakowań spożywczych i dla branży budowlanej. To dwa gigantyczne segmenty, które ciągle zwiększają popyt na nasze produkty. A ich chłonność jest olbrzymia.

Z kim musicie rywalizować na rynku?


- To zależy od produktów. W przypadku folii część naszej oferty to standardowe wyroby, na które jest zapotrzebowanie od lat. Praktycznie nie ma wyrobów spożywczych, które nie byłyby pakowane w folie, począwszy od kiszonej kapusty, kończąc na kawie. Oczywiście mówimy o różnych rodzajach folii, ale to wszystko jest ta sama grupa produktowa.  Taka folia najczęściej składa się z kilku warstw. To co finalnie widzimy np. opakowanie ciasta czy sera to wysoko zaawansowany produkt, profesjonalnego zakładu jakim jest drukarnia…



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 063 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

308 212 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP