PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

BASF stawia na innowacyjność w tworzywach sztucznych

Autor: wnp.pl (Dariusz Malinowski)
29-09-2013 12:13

Wiceprzewodniczący Rady Dyrektorów Wykonawczych BASF SE dr Martin Brudermüller przedstawił ogólną strategię dostosowania działalności BASF do potrzeb rynku w zakresie tworzyw sztucznych. Sprowadza się ona do podniesienia innowacyjności i odpowiadania na potrzeby klientów.

Niemiecki gigant zamierza nadal wyprzedzać wzrost rynku w segmencie technicznych tworzyw sztucznych, jak również monomerów i polimerów bazowych. Spółka tworząc nowy dział Performance Materials obejmujący wszystkie polimery specjalistyczne, zwiększyła możliwości zaspokajania potrzeb klientów.
BASF chce rozwijać działalność w dziedzinie polimerów specjalistycznych poprzez zwiększanie swoich zdolności produkcyjnych w istniejących zakładach oraz budowanie i przejmowanie nowych. Inwestuje także w podstawowe produkty, np. MDI i TDI.

Wchodząc na nowe rozwijające się rynki takie jak energetyka wiatrowa, BASF chce wykorzystać swoje doświadczenie i technologie. Jak podkreśla spółka, nowatorskie podejście oparte na bilansie masowym umożliwia firmie oferowanie odpowiedników istniejących produktów w postaci materiałów na bazie składników pochodzenia organicznego.

Dział operacyjny Performance Materials jest nową platformą BASF w dziedzinie materiałów. Raimar Jahn, dyrektor tego działu, utworzonego w styczniu 2013 roku, przedstawił jego organizację, cele i perspektywy rozwoju. Ze względu na zróżnicowane modele biznesowe oraz wymagania odbiorców, jednostki organizacyjne skoncentrowane na klientach i sektorze przemysłowym zostały wyraźniej oddzielone od jednostek skupiających się na chemii i produkcji.

Jak twierdzi BASF powstanie Performance Materials pozwala, jak nigdy dotąd, łączyć wiedzę fachową i innowacyjność w zakresie materiałów z dostosowywaniem tworzyw sztucznych BASF do potrzeb rynku. Przyjęcie kompleksowego podejścia umożliwia proponowanie unikatowych rozwiązań i usług. Celem przedsięwzięcia jest zapewnienie wzrostu bez szkody dla zyskowności, jeszcze lepsza obsługa ugruntowanych rynków, udział w rosnących atrakcyjnych rynkach oraz rozwój nowej działalności biznesowej. W pierwszym kwartale 2013 roku wysokość sprzedaży odnotowana przez nowy dział Performance Materials wyniosła 1,6 miliarda euro.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 979 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP