PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Anwil oszczędza na transporcie kolejowym

Autor: WNP.PL (DM)
24-02-2017 11:22
Anwil oszczędza na transporcie kolejowym
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Lepsze wykorzystanie taboru, większa konkurencja, szeroka polityka negocjacyjna pozwoliły Anwilowi na uzyskanie 15 proc. oszczędności w ubiegłym roku, w obszarze logistyki kolejowej.

Wydzierżawienie nowej floty cystern kolejowych i wagonów typu Tadds o ładowności 52 tony umożliwiło spółce ograniczenie liczby wynajmowanych wagonów niezbędnych do transportu produktów wytwarzanych we Włocławku. Co istotne – nawet z uwzględnieniem ograniczenia związanego z maksymalną wagą wagonu w przypadku linii kolejowej klasy C2 – przedsiębiorstwo ma możliwość zwiększenie ilości towaru przewożonego w jednym wagonie. Spółka wynegocjowała także dodatkowy czas wolny od opłat za postój wagonów pod czynnościami załadunkowymi oraz rozładunkowymi składów z ładunkiem powyżej 1600 ton netto.
Spółka, aby mieć możliwość elastycznego reagowania na sytuację, w której będzie musiał zwiększyć ilość produktów przewożonych transportem kolejowym, zapewnił sobie dostęp do części dotychczas wynajmowanych wagonów w oparciu o formułę płatności wyłącznie za rzeczywiście zrealizowane w nich przewozy.

Pomimo ograniczeń technicznych linii kolejowych dotyczących dopuszczalnych długości składów pociągów, zostały zbudowane znacznie większe (nawet o 25 proc.) składy. Dążenie do maksymalizacji ładunku w jednym składzie ograniczyło koszty jednostkowe frachtu oraz zmniejszyło liczbę przewozów potrzebnych dla pełnego załadowania statku. Rekordowa ilość towaru, jaką udało się przewieźć w jednym składzie, to ponad 2000 ton nawozów luzem. Takie same parametry wysyłek kolejowych planowane są obecnie dla transportu ługu sodowego.

- W 2017 roku planujemy realizację kolejnych projektów dotyczących zarządzania transportem kolejowych oraz optymalizacją kosztów tego rodzaju przewozów. Zamierzamy m.in. wdrożyć nowy system logistyki kolejowej, wspomagającej procesy transportowe zarówno na bocznicy kolejowej, jak i poza terenem spółki, stworzyć mechanizmy monitorowania transportu rozproszonego oraz minimalizacji czasu pobytu wagonów w dyspozycji klienta w trakcie rozładunku, a także zorganizować przewozy antenowe dla części rozproszonego transportu kolejowego. Ponadto chcielibyśmy zoptymalizować wysyłkę kolejową nawozów w opakowaniach. Przeprowadzimy testy nowych typów wagonów do przewozu nawozów i PCW w workach typu big - bag. Mamy nadzieję, że pozwoli nam to na zwiększenie ilości towaru w jednym składzie pociągowym, podobnie jak udało nam się to zrobić w przypadku transportu nawozów luzem - podkreśla Lech Zobniów, dyrektor ds. logistyki w Anwilu.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 318 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

518 190 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP