Air Products popularyzuje nauki ścisłe wśród uczniów

Autor: wnp.pl (DM)
15-09-2013 14:31

Air Products, największy dostawca gazów technicznych w Polsce, sukcesywnie wdraża w Polsce program „Ambasador Nauki”. Celem programu jest zainteresowanie uczniów szkół podstawowych naukami ścisłymi: chemią, fizyką i przyrodą, aby zainspirować ich do podejmowania studiów na kierunkach technicznych.

Niedawno odbył się kolejny pokaz w Szkole Podstawowej nr 5 im. Adama Mickiewicza w Kędzierzynie-Koźlu.
Z tym miastem Air Products jest związane od 1999 roku i posiada tu dwa zakłady produkcyjne, w tym największą wytwórnię cieczy kriogenicznych w Polsce.

W ramach programu „Ambasador Nauki” pracownicy Air Products w godzinach lekcyjnych przeprowadzają w szkołach podstawowych interaktywne zajęcia oraz pokazy naukowe powiązane z programem nauczania. Podczas eksperymentów prowadzący starają się przybliżyć dzieciom właściwości i zachowanie się gazów w różnych warunkach. Te niezwykle ciekawe zajęcia pozwalają uczniom utrwalić znajomość programu szkolnego i dowodzą, że nauka może być świetną zabawą. Podczas wybranych eksperymentów dzieci mają okazję wziąć czynny udział i asystować przedstawicielowi Air Products, który przeprowadza pokaz. Uczniowie, pod nadzorem prowadzącego eksperyment, wykonują proste czynności, jak np. wbijanie gwoździa w deseczkę zamrożonym bananem, dmuchanie w miernik gazu czy wręczanie wychowawczyniom zamrożonych w ciekłym azocie róż.

- Air Products od dawna aktywnie działa na rzecz mieszkańców Kędzierzyna-Koźle. W 2010 roku Air Products pomogło Szkole Podstawowej nr 12 im. kadeta Zygmunta Kuczyńskiego, remontując jej zewnętrzne obiekty sportowe zniszczone przez powódź. Ponadto nasza firma jest jednym z mecenasów kultury w mieście, współsponsorujemy także drużynę siatkarską ZAKSA. W 2012 roku rozpoczęliśmy wdrażanie w Kędzierzynie-Koźlu, jako pierwszym mieście w Polsce, programu ››Ambasador Nauki‹‹. Młodzież coraz rzadziej decyduje się na podejmowanie studiów na kierunkach ścisłych. Mamy nadzieję, że kontynuując te niezwykle ciekawe i interaktywne pokazy naukowe w Kędzierzynie-Koźlu oraz innych miastach w Polsce, uda nam się zafascynować dzieci światem nauki, co zainspiruje ich do rozwijania swoich zainteresowań w tym kierunku - powiedział Dariusz Pietras, dyrektor ds. operacyjnych Air Products na Europę Środkową i Wschodnią oraz Rosję.

Eksperymenty i prezentacje z cyklu „Ambasador Nauki” przeprowadzane są na zasadach wolontariatu, przy zachowaniu wymaganych środków bezpieczeństwa przez specjalnie przeszkolonych w tym celu pracowników Air Products z lokalnych oddziałów firmy.