PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

AdBlue to nadal rynek wschodzący

Autor: wnp.pl (Dariusz Malinowski)
15-10-2009 11:46
AdBlue to nadal rynek wschodzący

Pomimo kryzysu i mniejszej liczby zarejestrowanych samochodów rynek AdBlue ma się cąłkiem dobrze i będzie się nadal rozwijał. To jeden z tych związków chemicznych produkowanych w naszych zakładach chemicznych, który cieszy się rosnącym zainteresowaniem.

AdBlue to wodny roztwór mocznika stosowany w nowej generacji silników Diesla wykorzystujących technologię selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Technologia SCR daje możliwość rozkład tlenków azotu NOx w azot i wodę.
Jeszcze dwa lata temu zużycie AdBlue prognozowane na rok 2009 wynosiło odpowiednio: 1,5 mln ton w Europie i 55 tys. ton w Polsce. Według danych podanych na tegorocznym AdBlue Forum, które odbyło się w Brukseli, rzeczywista konsumpcja w Europie to około 1 mln ton. Jest to więc o 30 proc. mniej w stosunku do prognoz sprzed dwóch lat.

Jeśli odnieść podobną redukcję do rynku polskiego, to konsumpcja AdBlue w naszym kraju powinna kształtować się na poziomie odpowiednio niższym tj. ok. 40-45 tys. ton.

Co nie sprzyja szybszemu rozwojowi rynku? Według statystyk liczba rejestracji nowych pojazdów powyżej 16 ton, czyli głównych konsumentów AdBlue, spadła w Polsce w pierwszej połowie roku o blisko 70 proc. Podobnie jest na rynku europejskim.

Zgodnie z aktualnymi danymi rejestruje się mniej niż przewidywano samochodów przystosowanych do normy Euro 5, wymagających użycia AdBlue. W porównaniu do najwyższego poziomu z 2007 r. liczba nowych rejestracji w Europie spadła o połowę. Jest to niewątpliwie skutek kryzysu, którego nikt wtedy nie przewidział.

AdBlue to jednak nadal rynek wschodzący. Rosnące zużycie AdBlue wynika z legislacji europejskiej, coraz bardziej restrykcyjnych wymogów kolejno wchodzących w życie norm Euro 4 i Euro 5 (od 2008 roku). Za kilka lat zmierzymy się z normą Euro 6. W praktyce od dnia 31.12.2013 r. od wszystkich nowych pojazdów ciężarowych wymagane będzie spełnienia norm emisji Euro VI, a rejestracja, sprzedaż i rozpoczęcie użytkowania pojazdów nie spełniających tej normy będzie zabronione. Nowe typy pojazdów muszą spełnić wymagania (w ramach homologacji typu) o rok wcześniej. Jednocześnie Komisja do 1 kwietnia 2010 r. przyjmie regulacje techniczne (tzw. implementing measures).

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 827 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP